تبلیغات
امیرالمومنین حیدر (علیه السلام) - دلنوشته فرهنگی: آخر در این مملکت اسلامی کسی به این سولات جواب دهد؟
 
امیرالمومنین حیدر (علیه السلام)
به امید انقلاب معرفتی
درباره وبلاگ


باسلام
خدمت دوستان عزیز این وبلاگ با هدف افزایش بصیرت ایجاد گردیده دور از نظر نیست که انتقاداتی نیز بر آن وارد خواهد بود لطفا با پیشنهادهای ارزشمند و نظرات گرانبهای خویش ما را در پیشبرد اهداف متعالی اسلام و مسلمین یاری فرمایید. اجرکم عند الله و من الله توفیق

مدیر وبلاگ :
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
با تشکر فراوان از اینکه به ما سر زدید مطالب سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟





جای همگی خالی روزه حضرت زهرا سلام الله علیها بودیم همه ی مستمعین در شور حال فرو رفته بودند بعضی ها خون گریه میکردند بعضی ها خود را می زدند
اما این بین من نمی دانستم چه کنم به فکر فرو رفته بودم که فلسفه گریه در روضه چیست؟
گریه ام نمی آمد هر کار می کردم دریغ از اندک قطره ای که تسلای دل حضرت زهرا شود و گونه هایم را از آتش جهنم نجات دهد . ناگهان در بین همه آن احساسات و شور حال مردم به ذهنم رسید که دو دقیفه به مظلومیت زهرای اطهر و این که چرا مردم ولایت را تنها گذاشتند و این که چرا مردم صم بکم (کر و کور)شده بودند دختر رسول مهربانی را در زیر شکنجه میدیدنداما از خود غیرتی نشان نمی دادند. کاملا در فکر فرو رفته بودم با خود می گفتم چرا باید چهارده معصوم ما همگی باید مورد شکنجه قرار بگیرند اما هنوز هم ما بیدار نشویم .
به من باشد می گویم همگی ملت مسلمان بیدارند و ادای دین کرده اند اما چه کنم و قتی که به احادیث و روایات و بزرگان مراجعه می کنم میبینم حضرت آیت الله بهجت می فرمایند هر بد حجابی یک سیلی به حضزت زهراست

 یا نعوذ بالله حضرت آیت الله بهجت اشتباه گفته یا تک تک ما در سیلی خوردن حضرت زهرا شریکیم

دختر ایرانی و بی حجابی

در آن مجلس گویا در افکار خودم برای خودم روضه خوان شده بودم که ناگهان به فراز مذکور که رسیدم خون در چشمانم پدیدار و بغض گلویم شکست و بپا خواستم فریاد زدم :


وای برما تک تک ما در سیلی خوردن حضرت زهرا شریکیم

چه آنان که بی حجابند چه آنان که ...



بسمه تعالی


با توجه به بستر ها و ظرفیت های بسیار بالایی که در بین بسیجیان طلبه وجود دارد میطلبد که دست اندر کاران امر جهت فضاسازسی یا ایجاد دغدغه و شناسایی و رصد نمودن و بکارگیری طلاب و روحانیت مستعد هر چه سریعتر اقدام نمایند.

این طرح در طی سه مرحله اجرا می شود :
 1. فضاسازی
(ایجاد دغدغه با ابزار پیامک و نشریه و ویژه نامه و...در سطح افراد اطراف مرکز)
 2. شناسایی و رصد نمودن نخبگان
(خواص از غیر خواص)
  3.آموزش و بکارگیری نیروی شناسایی شده


 ( برنامه ریزی دقیق در جهت بکارگیری  با توجه به اوقات فراقت افراد
 بطور مثال از یک طلبه یک ساعت در هفته یک استاد یک ساعت در هفته  و ...)
موضوعات پیشنهادی جهت کار:
در ذیل شماره سه باید گفت طرح آموزش
در مدت کوتاه  و برنامه ریزی برای نیروی کادر مبلغ لزوما بایددر اسرع وقت وارد مرحله عملیاتی شود.

مسولان اجرایی این طرح ابتداء برای هر مرحله یک مدت زمان خاص را در نظر بگیرند مثلا دو ماه جهت فضا سازی و ایجاد دغدغه در مرحله بعد دو ماه جهت شناسایی و رصد نمودن و مرحله سوم بسیج تمامی نیروها دوره فشرده حداقلی جهت آموزش و بکارگیری

نكته‌ى آخر هم این‌كه طلاب همواره در میدان تبلیغ، بسیجیهاى نظام بوده‌اند. كمك به نظام، كمك به مسؤولان، كمك به دولت و كمك به این كسانى كه با همه‌ى وجود دارند تلاش مى‌كنند، جزو چیزهایى بوده كه بحمداللَّه طلاب همیشه آن را انجام داده‌اند؛ الان هم باید انجام دهند.

مربوط به : بیانات در دیدار جمعی از مسئولان و نخبگان استان همدان‌
تاریخ : 1383/04/19
نوع(ها) : جستار
کلیدواژه(ها) : نخبه‌پروری
متن فیش :
راجع به شما نخبگان عزیزى كه در این جمع هستید، بنده هیچ حرف دیگرى جز این ندارم كه بگویم نسبت به همه‌ى زبدگان و نخبگانى كه در دانش، در معرفت، در فن، در عمل، در ورزش و در هنر استعداد و نبوغ نشان دادند و تلاش و جدیت كردند، احساس ارادت و اخلاص مى‌كنم.
مربوط به : بیانات در دیدار شركت‌كنندگان در ششمین همایش ملی نخبگان جوان
تاریخ : 1391/07/12
نوع(ها) : جستار
کلیدواژه(ها) : نخبه‌پروری
متن فیش :
ما مسئله‌ى رعایت نخبگان و نگاه به نخبگان را به یك حالت شبكه‌اى در بیاوریم. ما نخبه را شناسائى میكنیم، انتخاب میكنیم، كمك میكنیم و ثبات در حركت نخبگى به او میدهیم؛ این كافى نیست. باید یك حركت شبكه‌اىِ سازنده و یك چرخه به وجود بیاید، كه از پرورش و ساخت نخبه آغاز میشود؛ یعنى مربیگرى. ریشه و پایه هم در آموزش و پرورش است؛ همچنان كه یكى از جوانها گفت. ما باید استعدادهاى نخبه را شناسائى كنیم و تربیت كنیم، بعد در میان اینها گزینش و انتخاب لازم است؛ بعضى نخبه‌ترند، بعضى استعدادهاى برترند؛ انتخاب بهترینها. بعد از آن، نگهدارى و ارتقاء است؛ نه فقط نگهدارى، بلكه نگهدارى همراه با ارتقاء و پیشرفت. كمك كنید این نخبه اگر امروز در رتبه‌ى دهم است، در آینده‌ى نه چندان دورى به رتبه‌ى اول برسد؛ ارتقاء پیدا كند. بعد این نخبه، خود وارد چرخه‌ى نخبه‌سازى شود - یعنى حالت شبكه‌اى پیدا كند - خود این نخبه، نخبه‌ساز و نخبه‌پرور شود. در این صورت، حالت درون‌زائى به وجود خواهد آمد و حركت مضاعف خواهد شد. اگر ما یك چنین شیوه‌اى را در پیش بگیریم، به نظر میرسد كه كار پیشرفت خواهد كرد.


مربوط به : دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب
تاریخ : 1390/03/23
نوع(ها) : جستار
کلیدواژه(ها) : مهندسی فرهنگی
متن فیش :
یك نقشه‌ى مهندسى فرهنگى لازم است. ما وضع فرهنگى مطلوب كشور را تصویر كنیم و اجزاء متشكل آن را در مقابل خودمان ترسیم كنیم، بعد ببینیم كجاها اولویت دارد، كجاها احتیاج به مراقبت بیشتر دارد؛ به آنجاهائى كه در این مدت مغفول‌عنه باقى مانده، برسیم و مسئله را دنبال كنیم؛ یك جاهائى سرمایه‌گذارى بیشترى لازم دارد، به اینها توجه كنیم. این، مهندسى فرهنگى است؛ كه خب، كار سختى است؛ از نقشه‌ى جامع علمى سخت‌تر است. به همین دلیل هم كه كار سخت‌ترى است، كمتر پیش رفته.

مربوط به : بیانات در دیدار استادان و دانشجویان كردستان‌
تاریخ : 1388/02/27
نوع(ها) : جستار
کلیدواژه(ها) : نخبه‌پروری
متن فیش :
خوشبختانه من مى‌بینم در دانشگاهها تولید علم و لزوم عبور از مرزهاى دانش به یك گفتمان عمومى تبدیل شده. این خیلى براى من خرسند كننده و نویدبخش است. باید اجرائى كنید. این پیشنهادهائى كه این عزیزان من در زمینه‌هاى دانش و تحقیق و پژوهش و ایجاد مراكز و نخبه‌پرورى و ارتباطات و غیره گفتند، همه در جهت همین مسئله‌ى تولید علم است. این بسیار باارزش است. این راه را باید دنبال كرد. ما عقبیم. امروز سرعت پیشرفت ما خوب است؛ اما با توجه به عقب‌ماندگى‌هاى گذشته كه كشور ما دارد، هر چه سرعت‌مان بیشتر باشد باز هم زیادى نیست. ما باید خیلى پیش برویم؛ از راههاى میان‌بر استفاده كنیم؛ از شتابِ فراوان بهره ببریم؛ ما باید در همه‌ى علوم تولید داشته باشیم.
عزیزان من! درس را هم خوب و عمیق بخوانید؛
این را من به جوانها عرض مى‌كنم.
همه‌ى آنچه براى یك روحانى از شؤون مختلف لازم است، متوقف است بر این مایه‌ى علمى.
در دوران مبارزات در مشهد بنده درس مى‌گفتم - سطوح درس مى‌دادم؛ مكاسب و كفایه مى‌گفتم - در كارهاى مبارزه هم بودم. طلبه‌هایى كه با بنده معاشر بودند، خیلى از آنها داخل مسائل مبارزه بودند.
حضور در میدانهاى سیاسى و اجتماعى، بعضى از آنها را دچار تردید كرده بود كه خواندن این درسها و دقت در متون درسى چه فایده‌یى دارد؛ برویم مشغول كار سیاسى شویم. آنها در همان میدان سیاسى هم با بنده مرتبط بودند و از بنده چیزهایى مى‌آموختند. وقتى متوجه این تردید شدم، به آنها گفتم هر كارى بخواهید بكنید، بى‌مایه فطیر است؛ باید مایه داشته باشید تا بتوانید منشأ اثر باشید. و به شما عرض مى‌كنم: برادران عزیز! مایه‌ى علمى را مستحكم كنید.

بسمه تعالی

طرح پیشنهادی ((صالحین مطهر))

جهت استفاده مراکز آموزشی فرهنگی

باتوجه به مطالبات مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامت برکاته  از طلاب جوان آیا وقت آن نرسیده مطالبات زمین مانده آن حضرت را به جد پیگیرشویم .

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
((اگر کسی همین آثار ایشان را از اول تا آخر یک دور با دقت بخواند، این کافی است، که او را به یک سطح راقی از معارف عمیق اسلامی برساند((

«اثاری كه از او هست، بی استثناء همه آثارش خوب است.» این سخن امام خمینی(ره) در وصف آثار و تألیفات استاد شهید مرتضی مطهری است.

رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر استفاده از آثار استاد در حوزه و دانشگاه تأكید كرده اند. با وجود این تأكیدات، هنوز هم آثار زبانی و قلمی استاد هنوز جای واقعی خود را در میان دروس اصلی حوزه و دانشگاه پیدا نكرده است.

واز آنجاکه جهت تحقق این هدف برنا مه مطالعاتی منظم و با کیفیت است و یکی از ارکان مهم هر برنامه مطالعاتی «گروه همراه» است. اهمیت دوستی و رفاقت بر کسی پوشیده نیست و رقابت سالم و مشارکت فعال و تشویق متقابلی که میان اعضای یک گروه مطالعاتی ایجاد می شود، به اندازه ای پر فایده است که حتی در مواردی که انگیزه درونی فرد رو به سردی می گراید ، اطرافیان خیرخواه نخواهند گذاشت که او از ادامه مسیر باز بماند.

با عنایت به اهمیت این مساله ازمنظر مقام عظمای ولایت می توان در قالب برنامه پیشنهادی ذیل و با عنوان طرح صالحین مطهر را در حوزه های علمیه و حتی بین دانشجویان ارزشی دنبال گرفت.

این برنامه در 4 گروه چهار نفر به بالا اجرا میشود بدین صورت که هرگروه برنامه جداگانه ای خواهند داشت

به عنوان مثال گروه الف با 4شب مباحثه-مطالعه زیر نظر استاد و گروه ب با 3شب مباحثه مطالعه زیر نظر استاد و گروه جیم با 2شب مباحثه مطالعه زیر نظر استاد و گروه دال با یک شب مباحثه مطالعه در هفته زیر نظر استاد خواهند داشت.

ضمنا:امتیاز دهی به شرکت کنندگان در طرح مذکور براساس گروه وی میباشد.

روش تشویق و ترغیب طلاب و دانشجویان و سایر گروهای فرهنگی مذهبی و ارزشی به این طرح :

1-      تبیین اهمیت مساله از نگاه مقام عظمای ولایت و بزرگان با دعوت از سخنرانان بارز در این چهارچوب

2-      اهدای جوایز و بسته های فرهنگی خصوصا در قالب بن کتاب ماهیانه به افراد منظم

3-      برگزاری اردوهای توجیهی آموزشی

4-      در اختیار نهادن کتب استاد با تخفیف ویژه

        باشدکه با عنایت خداوند منان و نظرصاحب الزمان (عج) مطالبات زمین مانده مقام عظمای ولایت به تمامه اجراشود

انشاالله ومن الله توفیق

 


چهارشنبه 18 آبان 1390

چرا مادر نماز خویش را بنشسته مى خواند؟!

               ز فضّه راز آن پرسیدم و گویا نمى داند!

نفَس از سینه اش آید به سختى، گشته معلومم

             كه بیش از چند روزى پیش ما، مادر نمى ماند!

به جان من، تو لب بگشا مرا پاسخ بده فضّه!

                           كه دیده مادرى از دختر خود رو بپوشاند؟!

الهى! مادرم بهر على جان داد، لطفى كن

               كه جاى او، اجل جان مرا یكباره بستاند!

فاطمه (س) خطاب به پدر فرمودند :

 

حبیب من! نور چشم من! به من بگو که این زنان عمل و روششان چه بود که خداوند چنین عذابی را برای آنان مقرر فرموده است؟ رسول خدا فرمودند:

 

1. آن زنی که او را به موهایش آویزان کرده بودند ، برای این بود که موهایش را از مرد نا محرم نمی پوشانید.

 

2.آن زنی که به زبانش آویزان شده بود ، برای این بود که شوهرش را با زبانش اذیت می کرد.

 

3.اما آن زنی که به سینه هایش آویزان بود ، برای این بود که از همبستر شدن با شوهرش خود داری می کرد.

 

4. آنی زنی که به پاهایش آویزان بود ، برای این بود که از خانه بدون اجازه شوهرش خارج می شد.

 

5. اما آن زنی که گوشت بدنش را می خورد ، برای این بود که بدنش را برای مردم زینت می کرد.

 

6. آن زنی که پاهایش به دستهایش بسته شده بود و ماره او عقرب ها بر او مسلط بودند ، او کسی است که در حال نجاست وضو می گرفت ،  و همچنین با لباس نجس و کثیف بوده  و در هنگام جنابت و حیض غسل خود را انجام نمی داد و در نمازش نیز سستی می کرد.

 

7. اما آن زنی که کر و کور و لال بود ، برای این بود که از  راه زنا بچه دار می شد و به گردن شوهرش می انداخت.

 

8. آن زنی که گوشت بدنش را با قیچی جدا می کردند ، خود را به مردان نامحرم نمایش میداده که به او رعبت کنند.

 

9. اما آن زنی که صورت و بدنش می سوخت ، در حالی که روده هایش را می خورد، زنی بود که مرد و زن نامحرم را به یکدیگر می رسانده است.

 

10. آن زنی که سرش خوک و بدنش الاغ بود ، سخن چین و بسیار دروغگو بود.

 

11. آ ن زنی که به صورت سگ بود ، و آتش در پشتش داخل و از دهانش خارج میشد ، خواننده و آوازه خوان و حسود بوده است.

پس رسول خدا (ص) فرمودند :

وای بر زنی که شوهرش را به خشم آورده و خوشا به حال زنی که همسرش از او راضی باشد.

ازکتاب طرف الاخبار  



نمونه تهاجم های شیطان :

 دوستان تهاجم فرهنگی و ناتو فرهنگی همه ی تاثیرش در محصولات نیست بلکه حتی میتواند تا عمق اعتقادات و حتی نوع تغذیه و... مانفوذ پیدا کند که در خیلی از جاها نفوذ کرده به عنوان مثال این روزها به هر جا که وارد میشویم شاهد تعامل بین زن و شو هر هستیم که این نوع تعامل را در هیج جای متون اسلامی نمی توان یافت کجای این دین شریفمان برخورد مردان نسبت به همسرانشان این طور تعریف شده گاهی مردانی را میبینیم که هنوز بعد از 1400 سال از گذشت اسلام زن را خواسته یا نا خواسته اگاهانه یا نا آگاهانه به دید برده و یا خادم خود میپندارد  ودر نتیجه ی این بینش غلط انتظارات غلط نیز بوجود می آید
و زمانی که این انتظارات وی براورده نشود به جای اینکه خود را و بینش خود را اصلاح نماید عامل اصلی تمامی بدبختی ها را زن می داند
و از ان طرف این چنین زنی که مورد ظلم واقع شده به جای اینکه به اسلام و اسلام شناسان رجوع کند و تفسیر اسلام را از از اسلام شناسان در یافت کند و مطیع این تفسیر باشد خود دست به تفسیر متون دینی میزند و تفسیر به رای میکند اینجاست که با وجود اینکه زنها متدین هستند اما میبینیم هزار یک مشکل در جامعه علاوه بر مردان از این نوع زنان مفسر بر میخیزد
 از این سری مشکلات عدم قناعت در زندگی و تجمل گرای و به اصطلاح چشم هم چشمی ها شروع میشود همه از یکدیگر میخواهند در مادیات و رفاه سبقت بگیرند این در حالی است که این طور عملکرد بر خلاف نص صریح آیات و روایات است کجای قران آرامش روح را در زیاد کردن تجملات بیش از اندازه اورده کجای قران تشویق به عدم قناعت نموده است کجای قران زیت بیرون زده زنان و دختران را که یک مرد شصت ساله را از پای در می آورد تا چه رسد به جوانان ما کجای قران این نوع  پوشش را مجاز شمرده و نیز کجای قران این نوع برخورد و این نوع ایجاد پرونده های طلاق رابه این زیادی مجاز شمرده و در آخر کجای قران نابود کردن نسل شیعه را دستور داده چرا زاد و ولد چنین شده یا ما از دین بد متوجه شده ایم یا دین چنین است
امیدوارم در این بین قلب نازنین امام زمان طاقت این همه کوفی گری را داشته باشد
ناگفته نماند باید از زنان و مردانی کمال تقدیر و تشکر را بنماییم که یکتاز میدان سادگی و قناعتند و پرچم عفاف و حجاب و ساده زیستی نان حلال را با تمام هجمه ی دشمن برافراشته اند
 

جمعه 18 اسفند 1391
افسران جنگ نرم باشید
دوستان انقلابی ایا میدانید در فضای مجازی شما هم میتوانید یکی از افسران جنگ نرم باشید که با تولید فکر و ایجاد فضای گفتمانی می توانید در اصلاح فرهنگ ملت مسلمان ایران نیز نقش داشته باشید نمونه از این طاحی ها را ما در این پست می آوریم باشد که زمینه ظهور را بتوانیم با توکل بر خدا در همین زودی زود ایجاد نماییم دوستان من یک طلبه علوم دینی هستم که از مدرک کارشناسی در حالی که از وکالت انصراف دادم  وارد حوزه مقدس علمیه شده ام با ورود به این عرصه درهای معنویت و عزت اگر بخواهید به رویتان باز میشود خداوند به شما قناعت و سادگی و خلوص نیت میدهد اگر دنبال آن باشیدو در عوض این عزت چشم دلتان باز میشود کلی درد در جامعه میبینید که اصلاح همه انها در انتظار حرکت جهاد گونه ی شما است :
یکی از این حرکت های جهاد گونه تبلیغ داشته هایتان در عرصه اجتماع است و این تبلیغ میتوان در لایه های مختلف جامعه به تناسب داشته های هر فرد باشد به طور مثال طلبه ای که دو سال در حوزه درس میخواند باید امادگی لباس پوشیدن و رزمایش را در حد اقل مدارس ابتدایی را داشته باشد و یا مهد کودکها و نیز طلبه ای که کمی بیشتر در حوزه خود را ساخته در  مدارس ابتدایی و راهنمایی وارد شود و نیز طلاب سطح بالا تر در دبیرستان و دانشگاه و خوابگاهای دانشجویی برادران و خواهران دیگر وقت آن نیست که بگوییم طلاب حوزها باید همه سطوح را تمام کنند بعد لباس روحانیت بپوشند باید در نظر داشته بایم ما میتوانیم نیروها را اموزش تخصصی تبلیغ بدهیم و از انجا که نیرو ها بسیار کم است حتی از این کمی نیرو به بهترین نحو استفاده کنیم
در اینجا باید توجه داشته باشیم وقت برای طلاب سطح مقدمات از طلا بیشتر ارزش داشته بدین تناسب باید هم از انها در این طرح استفاده نماییم و هم در تحصیل آنها بتوانیم به آنها کمک کنیم  


ولایت همه آبرومه شهادت همه ی آرزومه

یا اماما براستی که ما تا اخرین قطره خونمان ایستادهایم و تا دست شما را به دست امام زمان عجل الله ندهیم از پای نخواهیم نشست براستی با تمام وجود اعلام میکنیم ایستاده ایم تا اخرین قطره خون
 ونیز ای شیطان بدان با بسم رب الشهدا دفتر دل باز کرده ایم دست از شیطنت بردار تا ابد نا امید باش و از این نا امیدی بمیر بخداوند سبحان قسم هرجا رد تو ببینیم تا ان را نخشکانم از پای نخواهم  نشست
نا امید باش باش چرا که رد پای تورا دارم میبینم :
در حجاب خواهرانم در پوشش برادرانم در اقتصادمان  در سیاسیونمان و در هر کجا ببینم خواهم امد و می آیم
و بدان من شاگرد سید علی نواده روح الله ام همرزم همت و کاوه و متوسلیان و ...
  

ازنمونه کار فرهنگی راه اندازی دفتر تهذیب و فرهنگی درمراکز تجاری شرکتها و پاساژها(پاساژ علاالدین در تهران با وجود 6هزار نفر مستقر در ان و...)وخوابگاهای دانشجویی و کارخانجات و مراکز فرهنگی و استقرار روحانیون در آنجا
و بکارگیری روحانون در سیسم آموزش پرورش و

شناسایی جوانان در سن ازدواج اطراف هر سجد و برگزاری جشن ازدواج آنها در مساجد با رعایت موازین شرعی و تشویق آنها به این کار و محوریت قرار دادن مساجد در این امور








پیوندهای روزانه
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی


..
-..-.-.-.-. lll
lll lll
......

Flash Required

Flash is required to view this media. Download Here.

....... ...
... ... ...Online User....888

برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری

...
IranSkin go Up
.... تماس با ما ....
....تبلیغات
..... ... ... ...
 
 
بالای صفحه